עין יראון

קרוואנים יוקרתיים ומפוארים במגוון מסלולים! מגיע לכם נופש חלומי!

מעיין עין יראון נובע בתוך מבנה בטון סגור הממוקם ברמת יראון באזור הגליל העליון מזרחית לקיבוץ יראון. רמת יראון מוקפת על ידי ערוציהם של שלושה נחלים עמוקים – נחל דישון ממזרח, נחל אביב מצפון ונחל יראון מדרום. בריכת המעיין ממוקמת כאמור בתוך מבנה בטון סגורה שהכניסה אליו מתאפשרת דרך פתח בגג המבנה וירידה אל המים באמצעות סולם המעוגן לקיר הבריכה. במהלך עונת החורף מגיעה הנביעה לשיאה ומעלה את מפלס המים בבריכה לגובה כמעט מלא של 2.5 מטרים. בעונת הקיץ יורדת במעט רמת המים והמעיין הופך ל"ידידותי" יותר אך גם מציב קושי רב יותר בטיפוס ליציאה מהמבנה (בכיוון הפתח התקרה).

איך מגיעים?

הגישה למעיין עין יראון מתבצעת דרך הכביש הפנימי המקשר בין הישוב יראון ובין אביבים. מצומת הכניסה לקיבוץ יראון ניסע 350 מטרים על כביש 899 בכיוון צפון ונפנה ימינה מול שער הכניסה הישן (והנעול) לקיבוץ יראון לדרך עפר המובילה אל תוך רמת יראון. מייד אחרי הפנייה נבחר בהסתעפות ימינה וניסע למרחק של כקילומטר אחד עד למעיין עין יראון.

דברים שכדאי לדעת

הביקור במעיין עין יראון אפשרי ומומלץ לאורך השנה כולה. יחד עם זאת, כפי שאמרנו קודם לכן, במהלך עונת החורף מגיע מפלס המים בתוך המעיין לגובה מרבי שעלול להיות עמוק מדי ומאתגר מדי עבור ילדים. המעיין אינו נמצא בתחומי שמורת טבע והכניסה אליו היא חינמית לחלוטין. יחד עם זאת, הכניסה למעיין אפשרית רק כאשר שערי קיבוץ יראון פתוחים, בדרך כלל משעות הבוקר ועד שעות הצהריים בימי חול. גם כשלא נמצאים בתוך מי המעיין הסגור, ניתן ליהנות מהנופים המרהיבים של הגליל העליון בכלל ושל המטעים בקיבוץ יראון בפרט. מסביב למעיין פזורות פינות ישיבה רבות בינות לעצי האקליפטוס, ומאפשרות לכם לנוח וליהנות מזמן איכות בטבע עם אפשרות לעריכת פיקניקים לאורך יום שלם.

על אף שמדובר במעיין מהנה ואיכותי, המעיין אינו סובל מעומסי מבקרים בדרך כלל, אולי בגלל המרחב מסביב למעיין, שמאפשר מנוחה ורגיעה בין טבילה לטבילה, מבלי שיש עומס על בריכת המעיין עצמה. בביקור במעיין עין יראון כדאי לזכור כי מדובר במבנה בטון סגור והכניסה והיציאה ממנו יכולות לייצר אתגרי בטיחות לילדים קטנים ואנשים מבוגרים, במיוחד במהלך עונת החורף בה מגיע מפלס המים לגובה מסוכן של 2.5 מטרים. כמו כן, יש לשים לב שהגישה אל המעיין עוברת דרך המטעים של קיבוץ יראון ויש להימנע מפגיעה בגידולים החקלאיים במקום.

מעיין עין יראון יכול להיות תחנה מהנה ומרעננת בכל מסלולי הטיול הרבים שעוברים באזור הגליל העליון והוא יכול להעניק לכם גם חוויית פיקניק זוגית, משפחתית או חברתית לאורך היום כולו. הגישה אל המעיין היא נוחה וכך גם השהייה בו ובסביבתו – בהחלט אחד המעיינות המומלצים באזור הצפון.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר - לכל שאלה שעולה לכם

החזון שלנו

המעיינות השכרת קרוואנים היא חברה ותיקה ומקצועית, המציעה מגוון רחב של סוגי קרוואנים להשכרה לכל פרק זמן ובכלל זה קרוואנים נגררים ל-4 עד 10 נפשות, קרוואנים מוטור הום, קרוואנים רישיון ג' – אתם רק צריכים לבחור והמעיינות השכרת קרוואנים יעמידו את הקרוואן המועדף עליכם לרשותכם. 

-המעיינות-

טיול קרוואנים
בלוג

הצעת נישואין בטיול קרוואנים

זוגות שמחפשים סגנון אחר של תחבורה כדי להגיע לאולם החתונות, מצאו לאחרונה את ההובלה האידיאלית להסעת החתן והכלה למקום החתונה, שאחר כך מציעה גם רקע מושלם לצילומי תמונות בתום החגיגה – הקרוואן! אבל מה שמסתיים בקרוואן יכול בקלות גם להתחיל בקרוואן.

היריון
בלוג

טיפים לטיסה לחול כשאת בהריון

כשאת בהריון, כל פעולה דורשת יותר תכנון מראש, מחשבה ושיקול דעת, וטיסה לחו"ל בהחלט אינה יוצאת דופן במובן הזה. עם כל ההתרגשות של יציאה לחופשה, או טיסה למטרה אחרת, חשוב לשים בראש סדר העדיפויות את הבטיחות שלך ושל העובר, ולנקוט באמצעי הזהירות המתאימים.

מון בלאן
בלוג

טיול לגבהים חדשים: חשיפת נפלאות הקילימנג'רו והמון בלאן

מחפשים את ההרפתקה הבאה שלכם? אל תחפשו רחוק יותר מהפסגות המלכותיות של הקילימנג'רו והמון בלאן. ההרים האיקוניים הללו מציעים נופים עוצרי נשימה, שבילים מאתגרים וחוויה בלתי נשכחת למטיילים בכל הרמות. בין אם אתה מטפס הרים ותיק או מתחיל המעוניין לפרוץ את הגבולות שלך, היעדים האלה לא יאכזבו. התכוננו לשרוך את נעלי ההליכה ולצאת למסע בלתי נשכח לגבהים חדשים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!