האגם הנעלם מנחמיה

קרוואנים יוקרתיים ומפוארים במגוון מסלולים! מגיע לכם נופש חלומי!

עשרים דקות מבית שאן וחמש דקות לפני שמגיעים לצומת צמח, רגע לפני שמתחלף הנוף המישורי והשטוח של הבקעה לנוף ההררי הירוק של אזור הצפון, שוכן לו האגם הנעלם מנחמיה. האגם, הממוקם בין רכסי ההרים של אזור מנחמיה בסמוך לערוץ נחל מנחמיה ונחל אנקור, מוסתר היטב בין קני הסוף המקיפים אותו ולאורך שנים לא מעטות, היה נעלם לחלוטין מעין הציבור ושירת בעיקר את תושבי המקום, ומשום כך האגם הנעלם. ראשיתו של האגם לפני 25 שנה, עת התחילה חציבה של סלע באזור מנחמיה ובתנועת דחפור אחת החל פרץ אדיר של מים מהאדמה. פרץ המים מילא במהירות את הבקע בין ההרים ויצר אגם רענן ומרהיב שנהנה מהמשך נביעה לאורך השנים.

האגם הנעלם מנחמיה הוא אגם טבעי ופראי לחלוטין, מוקף במצוקים נמוכים וצמחייה עבותה. המקום אינו מנוהל על ידי רשות כלשהי ולכן לא תוכלו למצוא בו לא שולחנות פיקניק, לא שירותים רטובים, לא פחי אשפה ואפילו לא שבילים מסודרים. ועדיין, מדובר באגם שכל אחד בדרכו צפונה חייב לעצור בו להתרעננות, ולחוות רגע של מים צוננים בתוך החום השורף של עמק בית שאן.

איך מגיעים?

בנסיעה צפונה על כביש 90, עוברים את העיירה בית שאן וממשיכים 23 ק"מ נוספים עד הפנייה שמאלה לכביש 7188 לכיוון היישוב מנחמיה. עוברים את הכיכר ישר ובהתפצלות המתקרבת בוחרים את הנתיב הימני. בשלב בו מסתיימת הדרך עוצרים את הרכב ומשם כבר ניתן לראות את האגם הנעלם מנחמיה בתוך הבקע בין ההרים.

דברים שכדאי לדעת

בשנים האחרונות החל מאבק של בעלי הון לחזור ולחצוב באזור האגם הנעלם מנחמיה. לאחר ניצחון בעלי ההון החלה שאיבה אינטנסיבית של מי האגם אך אז התברר שאין באזור שום דבר מעניין שאפשר לחצוב ושוב הניחו למקום לנפשו. הנביעה במקום המשיכה כרגיל והצליחה להחזיר את מרבית כמות המים של האגם הנעלם, בעיקר בסיוע הגשמים החזקים של השנים האחרונות.

כל מי שמגיע למקום מתפתה מאוד לבצע קפיצות אקרובטיות מהמצוקים ההיקפיים אל המים. שימו לב שמדובר בסכנת נפשות של ממש ומאוד לא מומלץ להתנהג בצורה פזיזה באגם זה, שאינו מנוהל ומתוחזק על ידי אף גורם ואין שום אפשרות מה מחכה שם בתוך המים למי שקופץ ראש היישר לתוכם. כמו כן, שימו לב שבמקום אין תנאים מסודרים לפיקניק או שהייה ארוכה לאורך היום. מומלץ לעצור באגם הנעלם להתרעננות קלה ולהמשיך הלאה אל שלל המעיינות והאטרקציות התיירותיות של אזור הצפון, בקעת בית שאן והכנרת שנמצאת ממש במרחק נגיעה. יש להקפיד על ניקיון המקום ואין להותיר פסולת ושקיות זבל אחריכם – זכרו שקיומו של האגם והערך שהוא מספק לציבור, תלוי קודם כל ביכולת של הציבור לשמור עליו כמקום נעים לבקר בו.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר - לכל שאלה שעולה לכם

החזון שלנו

המעיינות השכרת קרוואנים היא חברה ותיקה ומקצועית, המציעה מגוון רחב של סוגי קרוואנים להשכרה לכל פרק זמן ובכלל זה קרוואנים נגררים ל-4 עד 10 נפשות, קרוואנים מוטור הום, קרוואנים רישיון ג' – אתם רק צריכים לבחור והמעיינות השכרת קרוואנים יעמידו את הקרוואן המועדף עליכם לרשותכם. 

-המעיינות-

טיול קרוואנים
בלוג

הצעת נישואין בטיול קרוואנים

זוגות שמחפשים סגנון אחר של תחבורה כדי להגיע לאולם החתונות, מצאו לאחרונה את ההובלה האידיאלית להסעת החתן והכלה למקום החתונה, שאחר כך מציעה גם רקע מושלם לצילומי תמונות בתום החגיגה – הקרוואן! אבל מה שמסתיים בקרוואן יכול בקלות גם להתחיל בקרוואן.

היריון
בלוג

טיפים לטיסה לחול כשאת בהריון

כשאת בהריון, כל פעולה דורשת יותר תכנון מראש, מחשבה ושיקול דעת, וטיסה לחו"ל בהחלט אינה יוצאת דופן במובן הזה. עם כל ההתרגשות של יציאה לחופשה, או טיסה למטרה אחרת, חשוב לשים בראש סדר העדיפויות את הבטיחות שלך ושל העובר, ולנקוט באמצעי הזהירות המתאימים.

מון בלאן
בלוג

טיול לגבהים חדשים: חשיפת נפלאות הקילימנג'רו והמון בלאן

מחפשים את ההרפתקה הבאה שלכם? אל תחפשו רחוק יותר מהפסגות המלכותיות של הקילימנג'רו והמון בלאן. ההרים האיקוניים הללו מציעים נופים עוצרי נשימה, שבילים מאתגרים וחוויה בלתי נשכחת למטיילים בכל הרמות. בין אם אתה מטפס הרים ותיק או מתחיל המעוניין לפרוץ את הגבולות שלך, היעדים האלה לא יאכזבו. התכוננו לשרוך את נעלי ההליכה ולצאת למסע בלתי נשכח לגבהים חדשים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!