הדפס מפה מצורפת
הדפס

נביעה הממלאת מבנה אבן שהכניסה אליו דרך פתח בגגו. מעל המבנה גדל עץ תאנה ענק.
המעיין נמצא סמוך לקיבוץ יראון, שנמצא סמוך לגבול הלבנוני.
בני הנוער של היישוב מטפחים ושומרים על המקום.
דרכי הגעה:
מכביש 70 , צומת כברי, פונים מזרחה לכביש 89 לכיוון מעלות. אחרי כ 13 ק"מ הכביש נכנס למעלות, ממשיכים ישר כל הזמן, אחרי כ 2 ק"מ הכביש יוצא ממעלות, ומגיעים לצומת חוסן.
ממשיכים ישר, כ 14 ק"מ, בדרך עוברים את צומת אלקוש, חורפיש, והכניסה לסאסא, עד שמגיעים לצומת חירם.
פונים בצומת שמאלה לכביש 899. נוסעים בדרך הררית ומתפתלת כ 11.4 ק"מ עד הכניסה לקיבוץ יראון.
ממשיכים כ 150 מ' אחרי הכניסה ליראון, עד שמבחינים בפנייה קטנה ימינה, פונים ומגיעים לשתי שערים. הימני נמוך והשמאלי גבוה. עוברים בשמאלי.
(אם הוא נעול, חוזרים לכביש, וממשיכים בכביש עוד כ100 מ' עד כניסה עם שער נוסף, מיד אחרי השער פונים ימינה לאורך הגדר, עד הכניסה המקורית)

אחרי השער מגיעים למזלג שבילים, פונים ימינה, מכאן נוסעים כ 800 מ' בשביל עפר טוב,מימיננו כרמים. עד שמימין,ליד קבוצת איקליפטוסים, במרחק 15 מ' מהשביל, מבחינים במבנה לבן שמעליו צומח עץ תאנה ענק, המבנה מלא במים מהנביעה. על המבנה כתוב "ואהבת"

ליד המבנה עצי איקליפטוס גדולים, שמתחתם הקימו נוער הקיבוץ פינות ישיבה קטנות.