הדפס מפה מצורפת
הדפס

שוקת צרה וארוכה שנבנתה לאגירת מי המעיין ולהשקיית עדרים.
נמצאת סמוך לכפר הדרוזי בית ג'ן

חובה ידע בניווט, ומפת סימון שבילים, אין להסתמך על ההסבר בלבד.

דרכי הגעה:
מכביש 70 , צומת כברי, פונים מזרחה לכביש 89 לכיוון מעלות. אחרי כ 13 ק"מ הכביש נכנס למעלות, ממשיכים ישר כל הזמן, אחרי כ 2 ק"מ הכביש יוצא ממעלות, ומגיעים לצומת חוסן. פונים ימינה לכביש 864. נוסעים כ5 ק"מ בכביש הררי ומתפתל, הכביש עובר בתוך פקיעין, וממשיך לכיוון דרום. אחרי כ2 ק"מ מפקיעין מגיעים לצומת עם פנייה שמאל לבית ג'ן פונים לבית ג'ן. אחרי כ 2.2 ק"מ הכביש נכנס לבית ג'ן. אחרי כ 800 מ' נסיעה בתוך הכפר, מחפשים סימון שבילים שחור. מצטרפים לסימון, ומתקדמים איתו מזרחה בכפר, כ 400 מ' עד שהוא מתעקל ופונה ימינה, מכאן מתחיל שביל מסומן כחול שממשיך צפונה, אנחנו מצטרפים אליו. הכביש יוצא מהכפר, אחרי כ 1 ק"מ, יש פיצול, שמאלה שביל עפר לג'יפים מסומן כחול, וימינה הכביש ממשיך למטה בסימון אדום.

ניתן לחנות כאן וללכת ברגל בשביל הכחול, וניתן להמשיך עם הרכב בכביש המסומן אדום, עוד כ 800 מ' עד חירבת סרטבה, ומשם לעלות ברגל בסימון הכחול עד המעיין.

רכבי שטח ממשיכים מנקודה זו כ 800 מ' בשביל הכחול, עד המעיין שנמצא בצד שמאל של השביל.