הדפס מפה מצורפת
הדפס

בריכה מלאכותית ומקסימה בכביש המחבר בין איתמר ובין נקודות ההתישבות בהמשך הרכס.
מצומת תפוח ממשיכים צפונה על כביש 60 לכיוון ישובי "גב ההר" של השומרון- יצהר, איתמר, ברכה ואלון מורה. לאחר 7.5 ק"מ מגיעים לכיכר. פונים ימינה לכיוון איתמר ואלון מורה, מיד חולפי על פני מחנה חורון וחטמ"ר שומרון. לאחר 3 ק"מ פונים ימינה לישוב איתמר, ובכיכר הראשונה בישוב פונים שמאלה לכיוון הישיבה הגבוה. מתפתלים ומטפסים לכיוון הישיבה, וחוצים בכביש בינה והבין הנקודה הכפרית עד שמגיעים לשער הצהוב האחורי של איתמר היוצא לעבר רכס איתמר והגבעות. פונים ימינה ויוצאים מהשער וכ50 מ' מצד ימין נמצא המעיין. ניתן לחנות בצד שמאל של הכביש.

הרחבה:
בריכת אירוס השומרון נחנכה בשנת 2014 לזכרו של של ידיד הישוב איתמר לוי גולדשמיט ז"ל. המעיין משלב שתי בריכות- האחת רדודה וגדולה, והשניה בינונית ועגולה. צביעת קירות המעיין בצבע תכלת משווים למים צבע צלול ומרענן.
הקרבה לכביש וגובה הבריכות הופך אותו לפינה מקסימה להתרעננות משפחתית.
המעיין צופה אל עבר מצודת ארומה הנמצא בצג הדרומי של ואדי ינון. מצודה זו נזכרת בסיפור התנ"כי על מלכותו המפוקפקת של אבימלך בנו של גדעון השופט. אבימלך מצטייר בתנ"ך כמי שעלה למלוכה בדרך לא ראויה, וכאדם שאינו ראוי להיות מנהיג. שיא הסיפור הוא כאשר אנשי שכם מפרים את הברית אותה כרתו עם אבימלך והוא נלחם כנגדם. כאשר בסופו של יום הוא מחריב את שכם "וַיֵּשֶׁב אֲבִימֶלֶךְ, בָּארוּמָה; וַיְגָרֶשׁ זְבֻל אֶת-גַּעַל וְאֶת-אֶחָיו, מִשֶּׁבֶת בִּשְׁכֶם". אבימלך לא מסתפק בהרס שכם וממשיך לנקום גם בתושבי תבץ (טובס) אך שם הוא מוצא את מותו כאשר אישה השליחה על ראשו "פלך רכב" מראש המגדל, וגורמת לו להתאבד מפני הבושה.