היום מקובל למכור כרטיסים לאירועים כגון, הופעות ומופעי תרבות, משחקי ספורט, מועדונים, מוזיאונים ואתרים אחרים, דרך האינטרנט. כך יכול הלקוח להגיע אל המקום כשהוא מחזיק בכרטיס ויכול להציג אותו בפני השומר בכניסה, באמצעות מכשיר הסלולר שלו.
שיטה זו הופכת את התהליך להרבה יותר יעיל, פשוט, נוח ומהיר. במקום שהלקוח יצטרך ללכת אל משרד כרטיסים, לשמור על כרטיס בדמות דף נייר, ולהציג אותו בערב האירוע, הרי שהכל מתבצע באופן דיגיטלי דרך האינטרנט, ונשמר אצלו במייל או בהודעות. באופן טבעי, לא רק שזה יהיה יותר יעיל ונוח, זה גם ידידותי לסביבה.
צריך לומר, מערכת מכירת כרטיסים מקוונת, היא לא רק הרבה יותר יעילה ונוחה לשימוש, אלא היא גם יותר בטוחה במובנים רבים, וכן היא מספקת למי שבוחר להשתמש בה, אופציות רבות ומגוונות שאינן קיימות בשיטה הישנה של מכירת כרטיסים מנייר. המערכת פותחת בפניהם אפשרויות שלא היו קיימות בעבר, אפשרויות שיכולות לשפר באופן ניכר את תהליך העבודה של המקום וליהנות מאפיקים חדשים.
איך המערכת עובדת בפועל ובמה מתבטאים היתרונות שלה?
מערכת מכירת כרטיסים לאירועים באופן מקוון עובדת באופן הבא: לקוח אשר מעוניין לרכוש כרטיס לאירוע או לכל דבר, נכנס לאתר, בין אם זה של חברה שמוכרת כרטיסים לאירועים, המקום אשר מארגן או מארח את האירוע, או האמן שעומד מאחוריו (ייתכנו גם אופציות אחרות), ושם הוא יכול לרכוש את הכרטיס אונליין, דרך מערכת מאובטחת. לאחר סיום העסקה, הכרטיס יישלח אליו למייל ולעיתים גם בהודעת SMS למכשיר הסלולר. ביום המופע הוא יציג אותו בפני השומר בכניסה שיסרוק את הברקוד המופיע עליו, וכך יוכל לאפשר לו להיכנס פנימה.
היתרונות של מערכת מקוונת באים לידי ביטוי, כאמור, בצורות שונות. ראשית, בכך שהיכולת למנוע זיופים היא הרבה יותר גבוהה, מאחר ומדובר בכרטיס דיגיטלי עם אלמנטים מסוימים שקשה יותר לזייף. שנית, התהליך הוא חסכוני מאוד, גם כלפי הלקוח וגם כלפי מי שעומד מאחורי תהליך המכירה.
אך היתרון הבולט ביותר שהופך את המערכת ליעילה ואיכותית, היא העובדה שניתן להשתמש בה לא רק לצורך מכירת כרטיסים אלא הרבה מעבר לכך.
איך משתמשים במערכת לצרכים נוספים?
השימוש במערכת מקוונת עבור מכירת כרטיסים לאירועים, מאפשרת לגורם שעושה בה שימוש להפיק ממנה תועלת גם בהיבטים של פרסום ושיווק. בעזרת כך שהוא מוכר כרטיסים אונליין לגולשים, הוא יכול לייצר מאגר מידע של גולשים, אליהם הוא יכול לפנות ולהציע להם אירועים נוספים, מבצעים, הנחות, כרטיסים בהטבות שונות ועוד.
המערכת מאפשרת למעשה ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות שנועדו לקדם מכירות של אירועים אחרים, בדרך מאוד נוחה ופשוטה, בין אם זה דרך המייל, בין אם זה דרך הודעות SMS, ובין אם זה בהפניות ישירות למכירת כרטיסים ברחבי הרשת.