חובבי טיולי קרוואנים? המאמר הזה בשבילכם

קרוואנים יוקרתיים ומפוארים במגוון מסלולים! מגיע לכם נופש חלומי!

טיולים הם דרך מצוינת להכיר את הארץ, ולהגיע לכל פינות הקסם שפזורות מצפון ועד דרום. מצד שני, רובנו אוהבים להרגיש בבית גם בדרכים ובטיולים, ובעיקר לדעת שיש לנו את כל הציוד הדרוש. קרוואן הוא פתרון מצוין – גם בית וגם כלי רכב שניתן לטייל איתו ללא מגבלות. בהתאם אין פלא שיותר ויותר ישראלים הם בעלי ובעלות קרוואנים, ועוד רבים אחרים שוקלים להצטרף. בכתבה זו תמצאו טיפים שימושיים שיעזרו לכם להפיק את מלוא התועלת האפשרית מכלי הרכב הייחודי ומכל טיול שתצאו אליו עם הקרוואן.

חניוני קרוואנים מומלצים בישראל

הקרוואן מספק מיטות, שירותים, מקלחת, מטבח ועוד אלמנטים שמייצרים בסיס לנוחות ונחת. כדי להשלים את הבסיס יש צורך גם במים זורמים וחיבור לחשמל, וכדאי כמובן שנופים יפים יהיו חלק מהחבילה. את התוספות הנ"ל מספק החניון, ולכן כשמתכננים טיול קרוואנים אחת ההחלטות החשובות ביותר היא בחירת החניון או החניונים.

בחורשת טל שבצפון תמצאו את אחד החניונים הטובים ביותר בארץ. יש בו תאורה סולארית, שולחנות פיקניק, נקודות חשמל, כיורים ומקררים למי שהקרוואן שלו לא מצויד בהם ובעיקר חיבור מענג לטבע בזכות חורשה יפהפייה, אגם שבעונה ניתן לשחות בו, פלגי מים קסומים, פריחה מרשימה וקרבה לאתרים כמו מפל התנור והבניאס.

עוד חניון מוצלח בצפון נמצא בגן הלאומי מעיין חרוד שבעמק המעיינות. בחניון זה ניתן להשתמש בתיאום עם הצוות במקום במוקדי מדורה, וכן להתחבר למים ולחשמל. האטרקציות הקרובות הן הגן הלאומי בית שאן, הסחנה, עין שוקק, עין מודע ונחל הקיבוצים.

אם תרצו להדרים, כדאי לשקול התמקמות בחניון שבפארק תמנע הייחודי. גם בהר הנגב, לא רחוק ממצפה רמון, שוכן חניון קרוואנים מוצלח שכולל בין השאר גם מטבח משותף שמייצר אינטראקציות עם מטיילים אחרים, ועוד אופציה מומלצת בדרום היא בגן הלאומי ממשית שבו ישנם שרידים של עיר נבטית עתיקה.

איך לא להיתקע אף פעם?

אחת התקלות היותר מתסכלות בטיול קרוואנים היא להיתקע בלי דלק או סולר. בהקשר זה כדאי לזכור שהקרוואן מטבעו צורך משאבים רבים, ושבנוסף לנסיעה נדרש סולר גם לצורך הפעלת הגנרטור שמאפשר שימוש בכל הפריטים שכלי הרכב שהוא גם בית מאובזר בהם. איך אפשר להימנע ממצב הביש שבו אין יותר סולר, ובנוסף לטייל בראש שקט בלי לחפש תחנת דלק לעיתים קרובות? הפתרון הנוח והיעיל ביותר הוא מיכל סולר עם משאבה. מדובר במיכל גדול יחסית – למשל כזה שמכיל 220 ליטר סולר או אפילו 440 ליטר, ולכן ניתן למלא אותו פעם אחת בתחילת הטיול ויש סיכוי סביר שהוא יספיק עד לסופו (ובכל מקרה מובטח שקט נפשי מבחינה זו לזמן רב). חשוב לוודא שהמיכל מגיע עם משאבה, וכמו כן מומלץ לבחון את ההספק שלה. גם אורך הצינור הוא פרמטר רלוונטי עבור פריט ציוד חיוני זה.

לשמור על יחסים טובים גם ברגעים מאתגרים

טיול קרוואנים נתפש כאופציה שמתאים למשפחות מגובשות מאוד, או לזוגות בעלי יכולות הכלה גבוהות. אמנם אופי הטיול מייצר אינטנסיביות מסוימת, אבל כשמצטיידים באופן מושכל בכל הפריטים החיוניים – מיכל סולר כאמור וגם שקיות אשפה, כפכפים למקלחת, מצתים לכיריים, כריות, מצעים, סמרטוטי רצפה, תכשיר נגד יתושים, ערכת עזרה ראשונה, פנסים וסוללות – הסיכוי לתקלות פוחת וקל יותר לצלוח את הטיול בשלווה. טיפ נוסף הוא לקבוע מראש דרכים שיאפשרו לכל אחד מבני המשפחה פרטיות וזמן שקט עם עצמו במידת הצורך – כך שלא יצטבר מתח מיותר ובזמנים שבהם כולם מבלים ביחד השמחה תהיה מלאה.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר - לכל שאלה שעולה לכם

החזון שלנו

המעיינות השכרת קרוואנים היא חברה ותיקה ומקצועית, המציעה מגוון רחב של סוגי קרוואנים להשכרה לכל פרק זמן ובכלל זה קרוואנים נגררים ל-4 עד 10 נפשות, קרוואנים מוטור הום, קרוואנים רישיון ג' – אתם רק צריכים לבחור והמעיינות השכרת קרוואנים יעמידו את הקרוואן המועדף עליכם לרשותכם. 

-המעיינות-

טיול קרוואנים
בלוג

הצעת נישואין בטיול קרוואנים

זוגות שמחפשים סגנון אחר של תחבורה כדי להגיע לאולם החתונות, מצאו לאחרונה את ההובלה האידיאלית להסעת החתן והכלה למקום החתונה, שאחר כך מציעה גם רקע מושלם לצילומי תמונות בתום החגיגה – הקרוואן! אבל מה שמסתיים בקרוואן יכול בקלות גם להתחיל בקרוואן.

היריון
בלוג

טיפים לטיסה לחול כשאת בהריון

כשאת בהריון, כל פעולה דורשת יותר תכנון מראש, מחשבה ושיקול דעת, וטיסה לחו"ל בהחלט אינה יוצאת דופן במובן הזה. עם כל ההתרגשות של יציאה לחופשה, או טיסה למטרה אחרת, חשוב לשים בראש סדר העדיפויות את הבטיחות שלך ושל העובר, ולנקוט באמצעי הזהירות המתאימים.

מון בלאן
בלוג

טיול לגבהים חדשים: חשיפת נפלאות הקילימנג'רו והמון בלאן

מחפשים את ההרפתקה הבאה שלכם? אל תחפשו רחוק יותר מהפסגות המלכותיות של הקילימנג'רו והמון בלאן. ההרים האיקוניים הללו מציעים נופים עוצרי נשימה, שבילים מאתגרים וחוויה בלתי נשכחת למטיילים בכל הרמות. בין אם אתה מטפס הרים ותיק או מתחיל המעוניין לפרוץ את הגבולות שלך, היעדים האלה לא יאכזבו. התכוננו לשרוך את נעלי ההליכה ולצאת למסע בלתי נשכח לגבהים חדשים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!